Parken Zoo.

Lördagen den 19 juli kom min äldsta syster med familj ner och hälsade på! Riktigt trevligt måste jag säga. :) Vi började med att äta lunch på MAX för att sen gå ett varv inne på Tuna Park, lite shopping är ju aldrig fel. ;)

Kvällen spenderades med godis inköpt från Godisland i stan och lite TV-tittande hemma, det blev även lite "katt-cirkus" som roade oss alla, galna katter som busade alltså. :)

Söndagen var helgens höjdpunkt, nämligen Parken Zoo! Vi kom väl dit en timme efter öppning kanske och vi hade väldigt tur med vädret hela dagen, lagom varmt men inte gassande sol och inte heller blev det regn som det såg ut att kunna bli stundtals. Dock blev det bara halva djurparken som vi hann med eftersom ungarna ville leka innan det blev regn så vi begav oss till Fantomenland så dom fick leka av sig. :) Efter ett tags lekande kommer äldsta systerdottern springandes och säger att andra systerns barn också var där, men det trodde jag inte på men oj så fel jag hade! Då har den andra systern med familj åkt ner som överraskning utan att nån av oss visste nåt. :) Happy moment, alla tre systrar var samlade, med randiga tröjor. ;) Haha!

Ungarna lekte och till slut blev det dags för nöjesparken vilket uppskattades, karusell på karusell avverkades och sen samma några gånger till. ^^ Chokladhjul hann vi också med, men tro inte att jag vann nåt, besviken som tusan blev jag.. :(

Dagen/kvällen avslutades med Amy Diamond, det lilla energiknippet! Konserten var väl en timme lång kanske, sen stod jag och äldsta systerdottern i kö i nästan två timmar för att få autograf, en väldigt jobbig väntan, mycket varmt och mycket trängandes, men hur ofta kan hon få en autograf av Amy Diamond liksom? :) Till slut kom vi fram iaf och både autograf och bild tillsammans med henne fick vi, ett bra avslut.

Äldsta systern med familj åkte hem direkt efter Parken Zoo medan den andra systern med familj följde med oss hem för att äta mat och kika på lägenheten, men dom blev inte så långvariga då klockan var mycket och det tar ändå två timmar att köra hem.

På måndagen kom mamma och pappa och hälsade på! Jag hann alltså med heeela min familj på tre dagar! Det var en bra helg med andra ord!

Här nedan kommer några bilder som jag tog under dagen på Parken Zoo:


Vit känguru.


Brungrå (?) känguru.


Tiger.


Mäktig vit tiger.


Trött vit tiger.


Apa som inte alls var nå aktiv.


Afrikansk vildhund som hade en ovanlig teckning.


Här är jag, eller nej vänta, en vanlig gris var det ja..


Älskling klappar en get. ;)


Fantomens grotta!


Fantomen himself. ;)


En glad älskling innan Amy började.


Amy i full gång.


Guldjackan från Melodifestivalen. :)


Och så ett porträtt på Amy herself.

Kommentarer
Postat av: Manda <3

Där har jag varit, och jag har älskat vita tigrar sedan dess :)

2008-08-05 @ 21:59:00
URL: http://xmandaaaax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0