Pling plong.

Vad less jag blir! Jag sa igår att jag skulle sova ut ordentligt idag, jag hade sett fram emot det! Men vad händer? Strax efter åtta är det nån som plingar som en tok på dörren. Det var inte bara tre gånger utan många gånger och relativt intensivt. Halvvaket ignorerar jag det först men när det fortsätter måste jag gå upp och se vad det är frågan om. Hittar inte mitt nattlinne så jag fick dra på mig målar-tröjan, som blev ut-och-in men det såg jag först sen. Jag öppnar innedörren och tittar ut genom kikhålet och ser då en ryggtavla på nån som är på väg ner igen. När innerdörren öppnas hörde jag ett "hallå! hallå!" och jag ser att personen vänder tillbaka. Jag öppnar då ytterdörren och ser att det är Mr. Ordförande i bostadsrättsföreningen. Han sa att jag var tvungen att flytta på bilen då den stod i vägen för asfalteringen som skulle göras. Det vara bara att klä på mig lite snabbt för att sen gå ner ut i kylan och flytta på bilen.

Snacka om trött jag är! Har sovit alldeles för lite dom senaste nätterna så jag överväger att gå och lägga mig igen, fast det skulle nog bara vara onödigt. Jag får lägga mig i tid ikväll ist! Men det går nog inte så bra då Claes kommer hem och jag vill umgås med honom så länge det bara går ikväll. :)

Frukost nu då, sen kanske jag tar mig an den fjärde och sista väggen plus allt smått som är kvar.

Kommentarer
Postat av: Anonym

En ganska typisk händelse för våran förening, låter det som... Och alltid på morgonen!



Det där med att upptäcka något efteråt: när jag jobbade som elevassistent för ett antal år sedan, kom det en (snygg, kan tilläggas) kille som skulle vara idrottsvikarie.

Jag hade cyklat till skolan och hade linser, vilket gjorde att jag inte hade lika bra känsel i ögonen som vanligt. Tog i hand och presenterade mej och tyckte själv att jag var mycket korrekt. Kom sen in på toan en stund senare och såg då i spegeln att jag hade en stor, död knott på ena vitögat. Snyggt!!



Kram på dej!

2009-10-12 @ 13:45:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0