Tvångsbeteende.

Jag har kommit på att jag har några tvångsbeteenden eller vad man ska kalla dom. För tvångstankar tror jag inte att det är, eller jag vet inte. Iaf, jag tänkte att jag skulle berätta om dom. Det är inte farliga saker utan vardagliga som egentligen är väldigt fjantiga när jag tänker efter. :)

* Bestick - Jag vill alltid ha ett par som hör ihop, måste vara från samma serie/kollektion så att säga. Kan ju inte ha en gaffel som är slät från IKEA och en kniv som är mönstrad från RUSTA eller så (undantag när jag äter ute, där kan jag acceptera om det inte finns sammanhörande bestick).

* Täcke - Jag kan inte ha täcket åt fel håll, alltså ha den stora öppningen uppåt utan fotänden ska vara nere vid fötterna. Inte ens om jag och Claes delar på ett täcke i soffan när det ligger på tvären kan jag ha fotänden vid mig.

* Bilstereo - Jag måste ha ett jämnt antal på volymen på bilstereon, så om Claes höjer till 25 måste jag ändra till antingen 24 eller 26.

Där var tre av mina konstigheter som jag kommer på nu. Claes brukar alltid fråga vad är det som händer om det inte blir som jag vill? Ja, ingenting men jag måste ändå ha det/göra så. :P Haha! Jag vet, jag är inte riktigt riktig. ;)

Har ni några såna här konstigheter för er?

Kommentarer
Postat av: TK

*Jag kan aldrig köpa tidningen som står längst fram i tidningsstället...



*Äter jag kokt ägg vill jag bara ha vitan, äter jag stekt kan jag äta hela ägget...



*Innan jag dricker vatten sköljer jag ur glaset minst 3ggr innan jag kan dricka...



*Sen är jag lite lik dig med besticken...

Jag måste dock äta med en gaffel som ser "God" ut... Hahahaha!! ;P

2009-11-05 @ 13:41:38
Postat av: Millan <3

Jag har samma tre saker som dig ;-)

2009-11-09 @ 17:04:18
URL: http://millan1985.blogg.se/
Postat av: Alex

Ha,ha lovely Sandra! Jag har åxå såna där saker för mig, som bara "måste vara"....täcke å stereoljud- samma som dig...lika har jag för mig att dra i handtag ytterdörren när den e låst, bara för att kolla av den- 5 ggr !! ojämn siffra denna gång,trots det där m stereoljudet... ja du,vilka tvångsideer man har....kram!

2009-11-10 @ 09:09:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0