Regnbåge.

I lördags var jag, Claes och ett par vänner vid namn Anna och Jimmy och fiskade i Åkers Styckebruk. Vi åkte från Eskilstuna strax efter 05.00, det var väldigt jobbigt att kliva upp 04.30 när klockan ringde..

Claes har ju länge tjatat på mig att jag också ska börja fiska så vi har en gemensam hobby. I lördags tänkte jag väl testa det då, eget fiskekort och allt fick jag. :) Jag och Anna bottenmetade hela dagen medan Claes och Jimmy flugfiskade mest.

Nu till det roliga! Anna fick två fiskar, Claes fick tre, jag fick en och Jimmy fick ingen! Gissa vem som fick störst fisk då? ;) Yes, det var jag! En regnbåge på 4 kg minsann! Jag slog både Claes och Jimmys personbästa på regnbåge, det ni. Snacka om att jag var stolt. Nu vill jag fiska fler gånger, undrar om vi ska åka i helgen kanske. I'm hooked så att säga ;P


Kommentarer
Postat av: Madeléne

haha grymt med så stor firre :)

2008-09-03 @ 23:05:57
URL: http://madelene.nu
Postat av: Malle

Kul hörru! Åt ni den sen då? Sparade väl lite till mig va? ;)

2008-09-15 @ 19:06:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0