Arbetslöshetsrekord.

Claes upptäckte en intressant artikel i Aftonbladet när han satt vid datorn imorse, nämligen denna: Hoppet dör i Hofors - Här är orten som slår svenskt rekord i ungdomsarbetslöshet. Ja, vad ska man säga, här bor jag. Det är ju hemskt att det ska finnas så få jobb men eftersom Hofors typ grundar sig på Ovako så är det väl oundvikligt tyvärr. Det är ju svårt att få jobb utanför industrin och utanför Hofors gränser.

Jag är arg på mig själv att jag inte kunnat plugga färdigt för längesen så jag hade kunnat haft ett jobb nu, eller iaf har haft så jag kunde ha fått nån slags säker inkomst. Nu känner jag mig nästintill tvingad till att plugga fast att jag egentligen inte är motiverad till det bara för att arbetsläget ser ut som det gör..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0