Freja.

Vår älskade Freja mår inte så bra.. :( Det började i torsdags kväll då hon kräktes och det som kom upp var typ en halv plastkropp av en leksaksmus. Hon har tyvärr en tendens att äta upp såna och förut när hon har ätit dom så har hon kräkts upp det och sen var det bra. Nu var fallet inte så. Hon kräktes 2-3 gånger igår och idag är vi nog uppe i 6-8 gånger. Det har aldrig luktat så illa av kräksen som det gör nu heller så vi är oroliga.. Men det var först idag på tidig eftermiddag dom hon började bli slö och bara ligger.

Jag ringde till Falu Djursjukhus och berättade allt och hon trodde att det eventuellt kunde vara nåt som satt fast i tarmen. Tyvärr hade dom ingen tid idag utifall dom hade varit tvugna att öppna upp henne så hon hänvisade till Strömsholm, i Västerås! Gaah! Jag och Claes diskuterade fram och tillbaka men jag ringde dit iaf och frågade om det fanns nåt vi kunde göra här hemma ist för att behöva åka två timmar ner dit. Hon som jag pratade med tipsade att ge Freja sparris eftersom det kan kapsla in vassa saker eller vad det nu är som finns där inne (detta tips fick jag även av min syster). Dessutom skulle vi ge henne vätskeersättning och lite lite mat då och då.

Vi köpte sparris och tvingade i henne några bitar så nu väntar vi och ser om nåt händer. Jag har även kokat vätskeersättning som vi ska ge henne snart. En spruta med vätskeersättning och en spruta med mat har vi på bordet nu som vi snart ska ge henne lite av. Blir det inte bättre ikväll/inatt/imorgon bitti så måste jag ringa till Falun igen och förhoppningsvis kan dom ha tid då om jag ringer på morgonen eller förmiddagen. Vi vill ju att hon ska bli sitt gamla busiga galna Freja igen ju! Snufflan..

 
 
 


Kommentarer
Postat av: Elisabet

Usch!! jag lider verkligen med er! Man blir så orolig när djuren inte mår bra! Jag håller alla tummar och tår att det ordnar sej. Kramar i stora lass!

2010-01-09 @ 20:52:01
Postat av: Mela

Uuusch va de e jobbit när ens djur inte mår bra..

Vi alla här håller tummar och Tassar för Fejisen..

KraaaM

2010-01-09 @ 21:43:55
URL: http://skjutenskata.blogg.se/
Postat av: Lindalarven

aaw! du vet hur jag är så jag sitter ju och snörvlar nu. hoppas verkligen hon blir bättre!

2010-01-09 @ 22:37:37
URL: http://hallonlarv.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0