HC-vistelse.

Blodprovet gick bra, men jag höll på att komma försent för att bussen var sen och sen höll chauffören på med andra saker vid vissa hållplatser. Galen höll jag på att bli! Aja, jag kom dit prick 09.15 och fick då komma in. Nervös var jag med det gick över förväntan! Sen skulle hon kolla blodsockret och då är det stick i fingret som jag faktiskt tycker gör ont. Men det gick ju det också. Till slut var det blodtrycket som skulle kollas. Det har jag iiinga problem med iaf!

Blodsockret var för högt och blodtrycket likaså.. Blodtrycket togs med en digital-manschett och det gjordes två gånger, första gången då när hon berövade mig på blod och sen fick jag vila en 20-30 minuter till strax före 10.00 medan dom hade rast för att se om trycket blev bättre efter att jag tagit det lugnt ett tag. Resultatet blev sämre.. Hon tyckte inte att den digitala var riktigt tillförlitlig och hon ville inte släppa iväg mig innan en doktor hade kollat på mig så hon kilade iväg till den som hade jour och där fick jag en tid, men inte förrän 10.45. Jag fick då gå och sätta mig i väntrummet och vänta i 45-50 minuter. Doktorn kom och hon kollade också mitt tryck men med en "manuell" blodtrycksmanschett och trycket var lite lägre än innan men långt ifrån bra. Hon var då tvungen att gå och diskutera med en kollega om huruvida jag behövde medicin för det eller inte och det tog ju ett litet tag innan kollegan var ledig. Hon ville vänta och prata med min ordinarie läkare om hur det skulle göras med medicin så det får jag reda på när jag har min telefontid på tisdag.

Så ja, idag blev det 2 timmar på Hälsocentralen som kunde ha gått på ungefär 10 minuter om jag bara tagit tag i mig själv och min kropp i tid och inte låtit det gå så här långt.. :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0